Zapytanie ofertowe w ramach postępowania zakupowego na wybór wykonawcy zadania pn.: „Opracowanie dokumentacji projektowej i PPK naprawy głównej konstrukcji gotyckich sklepień, filarów i więźby kościoła pw. Wszystkich Świętych w Kórniku”
Oficjalny serwis Miasta i Gminy Kórnik
Kontrast Rozmiar tekstu

Zapytanie ofertowe w ramach postępowania zakupowego na wybór wykonawcy zadania pn.: „Opracowanie dokumentacji projektowej i PPK naprawy głównej konstrukcji gotyckich sklepień, filarów i więźby kościoła pw. Wszystkich Świętych w Kórniku”

I. ZAMAWIAJĄCY

Parafia Rzymskokatolicka p.w. Wszystkich Świętych w Kórniku 62- 035 Kórnik, ul. Średzka 1 Tel.: 61 817 01 62, 515 371 910 
e-mail: biuro@parafiawszystkich.pl
Proboszcz: ks. Grzegorz Zbączyniak 

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie zakupowe prowadzone wg załącznika do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. - Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Postępowanie zakupowe nie jest prowadzone w trybie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pod nazwą: „Opracowanie dokumentacji projektowej i PPK naprawy głównej konstrukcji gotyckich sklepień, filarów i więźby kościoła pw. Wszystkich Świętych w Kórniku.” 

2. Zamówienie obejmuje: wykonanie kompleksowej usługi projektowej z przeprowadzeniem czynności i analiz przedprojektowych, sporządzenie projektów i uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich uzgodnień i pozwoleń urzędowych ze skutkiem uzyskania prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę. 

3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 

a) Etap I - Badania i analizy przedprojektowe: 
- oględziny konstrukcji, w szczególności sklepień z dwóch stron (na potrzeby opracowania należy miejscowo zdemontować ocieplenia z wełny mineralnej), 
- wykonanie dokumentacji fotograficznej,  
- analiza materiałów archiwalnych,
- analiza dostępnej literatury w przedmiocie zagadnień sklepień ceglanych, 
- analiza przeprowadzonych na obiekcie opinii i ekspertyz oraz innych opracowań, w tym inwentaryzacji, 
- przygotowanie chronologii zdarzeń istotnych dla pracy konstrukcji, 
- wywiad środowiskowy: w zakresie przeprowadzonych remontów i przebudów, 
- inwentaryzacja zarysowania sklepienia od dolnej strony: inwentaryzacja dla reprezentatywnych sklepień nawy głównej i bocznej, inwentaryzacja więźby dachowej, 
- jeżeli zaistnieje konieczność monitoring ugięcia strzałki sklepienia oraz zmiany obrysu oparcia dla reprezentatywnego jednego sklepienia dużego (nawa główna) i jednego małego sklepienia (nawa boczna): proponowany pomiar wg propozycji wykonawcy, 
- pozyskanie informacji o parametrach technicznych konstrukcji, zwłaszcza materiałowych, 
- ustalenie geometrii sklepienia i układu wiązań cegieł, 
- ustalenie możliwych oddziaływań na konstrukcję, w tym oddziaływań wiatru, 
- badanie wytrzymałości muru (cegieł i spoin), 
- badanie grubości muru oraz stopnia degradacji spoin i muru (łuszczenie, wilgotność, zasolenie), 
- składanie danych skanowania 3D od góry i dołu oraz przewierty punktowe, 
- uzupełnienie skanowania 3D i niezbędne pomiary geodezyjne, 
- pomiar geodezyjny pionowości filarów potwierdzający dane zawarte w inwentaryzacji - pomiar winien dotyczyć 3 najbardziej wychylonych filarów, 
- budowa rusztowania lub dysponowanie podnośnikami umożliwiającymi przeprowadzenie badań sklepień od wnętrza kościoła, 
- ustalenie rzeczywistych schematów pracy konstrukcji oraz działających obciążeń, 
- wykonanie analizy przeprowadzonych badań, pomiarów, wstępnych obliczeń (jeżeli wykonano) i sporządzenie wniosków i założeń do projektu. 
b) Etap II – Projekt PAB z uzyskaniem wszelkich decyzji urzędowych: 
- uzyskanie w imieniu Zamawiającego mapy do celów projektowych, 
- uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia archeologicznego na wykonanie badań geotechnicznych i odkrywek konstrukcyjnych, 
- sporządzenie badań geologicznych dla minimum 4 otworów o głębokości 20m w tym jedno sondowanie CPTU oraz 1 piezometr, - wykonanie odkrywki konstrukcyjnej jednego filaru połączonej z badaniami archeologicznymi do poziomu posadowienia, 
- sporządzenie programów prac konserwatorskich w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych branży konstrukcyjnej tj. programy dotyczące elementów konstrukcyjnych budynku, 
- sporządzenie programów prac konserwatorskich w zakresie prac branży architektonicznej w zakresie niezbędnym do realizacji napraw konstrukcji tj. tynki sklepień, tynki ścian, tynki filarów, posadzka kościoła i inne jeżeli zajdzie taka konieczność, 
- sporządzenie projektu zagospodarowania działki i projektu architektoniczno-budowlanego, 
- uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia konserwatorskiego na prowadzenie robót, 
- uzyskanie w imieniu Zamawiającego prawomocnej decyzji o pozwolenie na budowę. 
c) Etap III – Projekty techniczne 
- sporządzenie projektu technicznego branży architektonicznej w zakresie obejmującym wszelkie prace zewnętrzne i wewnętrzne związane z naprawą konstrukcji budynku, w szczególności: pokrycie dachu, konstrukcje drewnianej więźby dachu, konstrukcje murowe, konstrukcje stalowe, tynki wewnętrzne sklepień, tynki wewnętrzne ścian, tynki wewnętrzne filarów, podłoża i posadzki, wykończenia tynków wewnętrznych i posadzek, projekt zabezpieczenia przestrzeni kościoła przed wnikaniem mrozu przez sklepienia oraz stabilizacja warunków pracy konstrukcji murowej sklepień w dokumentacji należy wskazać nazwy handlowe wyrobów budowlanych dla przyjętych rozwiązań z dopiskiem „lub równoważne”, projekt techniczny musi zawierać detale wykonawcze wszystkich indywidualnie projektowanych rozwiązań technicznych, rzuty posadzki z układem odtwarzanej posadzki kościoła, 
- sporządzenie projektu technicznego branży konstrukcyjnej w zakresie wszystkich zaprojektowanych rozwiązań napraw konstrukcyjnych tj.: naprawy konstrukcji murowych ścian i filarów, naprawy konstrukcji sklepień, naprawy konstrukcji drewnianych, naprawy konstrukcji stalowych, naprawy konstrukcji posadowienia i innych napraw, które będą niezbędne po dokonaniu analizy stanu istniejącego i przyczyn uszkodzeń, w dokumentacji należy wskazać nazwy handlowe wyrobów budowlanych dla przyjętych rozwiązań z dopiskiem „lub równoważne”, projekt techniczny musi zawierać detale wykonawcze wszystkich indywidualnie projektowanych rozwiązań technicznych, zestawienia stali, zestawienia elementów konstrukcji drewnianych wytypowanych do wymiany ze wskazaniem graficznym tych elementów poprzez naniesienie na rysunki inwentaryzacji drewnianej więźby dachu.
d) Etap IV – Kosztorys inwestorski, przedmiary robót i STWiOR 
- sporządzenie przedmiaru robót zgodnie z wymaganiami Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, 
- sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zgodnie z wymaganiami Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, tj. cześć ogólna i specyfikacje szczegółowe, 
- sporządzenie kosztorysu inwestorskiego zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. 

4. Wymagana forma dokumentacji: 
a) dokumentacja w formie papierowej dla PAB – 5 egz.
b) dokumentacja w formie papierowej dla projektu technicznego – 3 egz. 
c) dokumentacja w formie papierowej dla kosztorysów, przedmiarów i STWiOR – 2 egz. 
d) dokumentacja w formie elektronicznej dla PAB – format PDF i DWG część graficzna, format PDF i Word cześć opisowa – nośnik pamięć na złączu USB – 1 szt. 
e) dokumentacja w formie elektronicznej dla projektu technicznego – format PDF i DWG część graficzna, format PDF i Word cześć opisowa – nośnik pamięć na złączu USB – 1 szt. 
f) dokumentacja w formie elektronicznej dla kosztorysów, przedmiarów i STWiOR – format PDF i ATH z nakładami RM  – nośnik pamięć na złączu USB – 1 szt. 

5. Pozostałe wymagania do dokumentacji projektowej: 
a) dokumentację projektową należy wykonać w sposób umożliwiający etapowanie prac, w związku z tym w projekcie należy dokonać podziału robót na poszczególne etapy z zachowaniem technologicznej kolejności realizacji robót, 
b) dla rozwiązań nietypowych i indywidualnych, które wymagały specjalistycznych wycen lub ofert kontraktowych należy pozyskać oferty, które będą dołączone do kosztorysu inwestorskiego, 
c) dla rozwiązań nietypowych i indywidualnych, które wymagały konsultacji doradców technicznych należy wskazać osoby do kontaktu, 
d) kosztorys inwestorski i przedmiar robót: należy opracować w programie NORMA PRO, kosztorys (przedmiar) należy podzielić na etapy robót zgodnie z podziałem dokonanym w projekcie technicznym, każda pozycja przedmiaru powinna zawierać sprawdzalne w dokumentacji wyliczenie robót, nie dopuszcza się wpisywania w przedmiarze „gotowych” wyliczeń, w kosztorysie i przedmiarze należy wskazać nazwy handlowe wyrobów budowlanych dla przyjętych rozwiązań z dopiskiem „lub równoważne”, 
e) każdy etap od I do IV będzie podlegał odbiorowi przez Zamawiającego, Zamawiający w ciągu 7 dni może zgłosić uwagi i zastrzeżenia do przedłożonej dokumentacji. Zgłoszone uwagi i zastrzeżenia będą usuwane przez Wykonawcę. Odbiór końcowy nastąpi po odbiorach częściowych i uzyskaniu prawomocnego pozwolenia na budowę. 

IV. TERMIN REALIZACJI  

Termin realizacji zamówienia: 11 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Jako wykonanie przedmiotu zamówienia należy rozumieć dokonanie odbioru końcowego przez Zamawiającego i przedstawiciela nadzoru inwestorskiego poprzedzone uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę.

V. WARUNKI PŁATNOŚCI 

1. Wynagrodzenie będzie wypłacone Wykonawcy w jednej transzy po zakończeniu robót potwierdzonych protokołem odbioru końcowego. 

2. Zamawiający ustala formę wynagrodzenia jako ryczałtowe. 

3. Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem na rachunek Wykonawcy wskazany w umowie do 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT przez Zamawiającego. 

4. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 

5. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyn.

VI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY I OBLICZENIA CENY  

1. Kompletna oferta powinna zawierać prawidłowo wypełnione: 
a) formularz ofertowy - załącznik nr 1, 
b) wykaz usług – załącznik nr 2, 
c) wykaz osób – załącznik nr 3, 
d) oświadczenie – załącznik nr 4 , 
e) potwierdzenie odbycia wizji – załącznik nr 5. 

2. Wszystkie dokumenty tworzące ofertę muszą być: 
a) sporządzone w języku polskim, 
b) napisane na komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką, 
c) scalone w sposób trwały, z kolejno ponumerowanymi stronami, 
d) podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania oferenta, 
e) złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem”, 
f) ofertę należy zamieścić w kopercie zaadresowanej na Zamawiającego, z opisem „Oferta na: nazwa zadania, „Nie otwierać przed”: data i godzina złożenia oferty. 

3. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. 

4. Cena podana w ofercie musi być wyrażona w złotych polskich (zł) i zawierać wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia oraz uwzględnić wszelkie podatki, opłaty, cła itp.

VII. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I DOKUMENTÓW JAKIE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ NA POTWIERDZENIE SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu: 
a) wykonali, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (data odbioru prac musi nastąpić w okresie 5 lat), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie co najmniej: 
- 2 usługi projektowe polegającego na remoncie/przebudowie/naprawie więźby dachowej budynku zaliczanego do kategorii X wpisanego do rejestru zabytków, 
- 2 usługi projektowe polegającego na remoncie/przebudowie/naprawie konstrukcji murowych budynku zaliczanego do kategorii X wpisanego do rejestru zabytków, 
b) dysponują osobami: 
- projektant główny posiadający uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń oraz posiadający doświadczenie zawodowe z ostatnich 5 lat polegające na sporządzeniu co najmniej 2 dokumentacji projektowych w zakresie branży architektonicznej i konstrukcyjnej budynków kategorii X wpisanych do rejestru zabytków wraz z uzyskaniem wszelkich uzgodnień i pozwoleń, 
- projektant posiadający uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do projektowania bez ograniczeń oraz posiadający doświadczenie zawodowe z ostatnich 5 lat polegające na sporządzeniu co najmniej 2 dokumentacji projektowych w zakresie branży konstrukcyjnej budynków kategorii X wpisanych do rejestru zabytków, 
- dyplomowany konserwator spełniający warunki określone w art. 37 a Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, legitymujący się co najmniej 18 miesięcznym doświadczeniem w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2 ustawy o ochronie zabytków, 
- archeolog spełniający warunki o których mowa w art. 37 e Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w zakresie archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych. 
Doświadczenie zawodowe może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez wykonawcę wykazu osób, stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego oraz na podstawie dowodów, w postaci: 
- kopie uprawnień budowlanych w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń (dotyczy główny projektant), 
- kopie uprawnień budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do projektowania bez ograniczeń (dotyczy projektant branży konstrukcyjnej), 
- kopia dyplomu ukończenia studiów na kierunku konserwacji i restauracji dzieł sztuki, (dotyczy konserwator), 
- kopia dyplomu ukończenia studiów, (dotyczy archeolog). uwaga! w treści przedłożonych dokumentów powinny znajdować się informacje umożliwiające potwierdzenie wymagań Zamawiającego w odniesieniu do doświadczenia wskazanego kierownika budowy i projektant, w przypadku braku takich informacji uznaje się że oferta nie spełnia warunków udziału w postępowaniu zakupowym. 
c) dysponują aktualnym i opłaconym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł. W celu potwierdzenia spełnienia warunku do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność kopię polisy i dowód opłacenia składki. 
d) Przed złożeniem oferty dokonają obowiązkowych oględzin obiektu – wizji lokalnej w obecności przedstawiciela Zamawiającego, ks. Grzegorza Zbączyniak – proboszcza Parafii. Zamawiający wyznacza termin odbycia oględzin obiektu na dzień: 21.10.2024 r. godz. 09.30. Dla prawidłowej wyceny prac konieczne są oględziny pozwalające na ocenę stopnia i rodzaju zniszczeń.        
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie oświadczenia wykonawcy o dacie dokonanych oględzin, podpisanych przez Zamawiającego, złożonego w ofercie cenowej – załącznik nr 5.

VIII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT. 

1. Miejsce składania ofert: Oferta powinna być dostarczona za pośrednictwem poczty, kuriera lub też dostarczona osobiście na adres: Parafia Rzymskokatolicka p.w. Wszystkich Świętych w Kórniku 62- 035 Kórnik, ul. Średzka 1 Uwaga: przed złożeniem oferty zaleca się kontakt telefoniczny z Proboszczem. 

2. Termin składania ofert: do dnia 04.11.2024 r. do godz. 10:00. 

3. Informacja dotycząca wyboru najkorzystniejszej oferty wraz z zestawieniem pozostałych ofert zostanie podana niezwłocznie po wyborze Oferenta nie później niż 30 dni licząc od dnia terminu składania ofert. 

4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 

5. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. 

6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

IX. KRYTERIA OCENY OFERT 

Ocena ofert zostanie przeprowadzona według kryteriów i punktacji: Cena „C” -  100 pkt
Kryterium cena: Punkty przyznawane za kryterium „cena zamówienia” będą liczone wg następującego wzoru: 
C = (C n  : C b ) x waga
gdzie: C - ilość punktów przyznana danej ofercie, C n – najniższa cena spośród wszystkich ofert, C b - cena oferty badanej, waga – 100

X. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ Z ZAMAWIAJĄCYM 

1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. 

2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje Zamawiający oraz Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, drogą elektroniczną, za wyjątkiem oferty – którą należy złożyć w formie pisemnej. 

3. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się nazwą zadania określoną w Zapytaniu ofertowym. Korespondencję przesyłaną za pomocą poczty elektronicznej należy przesyłać pod adres e-mail: biuro@parafiawszystkich.pl4. Osoba uprawniona do kontaktów z Wykonawcami: Proboszcz: ks. Grzegorz Zbączyniak, tel.: 515 371 910

XI. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY 

1. Wszelkie postanowienia zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 6. 2. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy i Zapytania ofertowego.