Zintegrowane Centrum Teleopieki i Centrum Usług Domowych
Oferta skierowana jest do osób mieszkających samotnie lub przebywających w domu przez znaczną część dnia samemu, potrzebujących wsparcia z powodu niesamodzielności lub niepełnosprawności.
Osoba przystępująca do projektu otrzymuje bransoletkę z guzikiem alarmowym oraz prosty w obsłudze aparat telefoniczny. W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia może wykonać połączenie alarmowe, tj. skontaktować się z Teleasystentem, który podejmuje odpowiednie działania – np. wzywa służby ratunkowe, powiadamia osobę kontaktową itp. W trakcie wykonania połączenia przez guzik alarmowy (tak zwane „połączenie czerwone”) Teleasystentowi wyświetla się karta informacyjna o danym uczestniku. To rozwiązanie pozwala na przekazanie kluczowych informacji służbom medycznym (np. o przyjmowanych lekach, alergiach, jednostkach chorobowych itp.). W ramach Teleopieki uczestnik może korzystać również z tak zwanych „połączeń zielonych”, czyli rozmów towarzyskich z Teleasystentem, np. jeśli doskwiera mu samotność lub potrzebuje dodatkowych informacji. Ponadto raz w tygodniu Teleasystenci sami inicjują rozmowę z podopiecznym, aby sprawdzić jak się czuje i czy jego sytuacja nie uległa pogorszeniu.
Centrum Teleopieki działa 24 godziny na dobę, 365 dni w roku
Dodatkowo w ramach Centrum Usług Domowych istnieje możliwość skorzystania z usług zespołu medycznego: pielęgniarki, fizjoterapeuty oraz psychologa. Zakres usług ustalany jest indywidualnie na podstawie przeprowadzonego wywiadu. Wszystkie usługi realizowane są w miejscu zamieszkania podopiecznego.
Centrum Wsparcia Opiekunów Faktycznych
To usługa skierowana dla opiekunów osób korzystających z Centrum Teleopieki i Usług Domowych. Realizowana jest w warunkach domowych i zapewnia indywidualne szkolenia i poradnictwo w zakresie pielęgnacji osób niesamodzielnych oraz dbałości o własne bezpieczeństwo podczas opieki. Opiekunowie mają możliwość skorzystania ze wsparcia fizjoterapeuty, pielęgniarki a także psychologa.
Udział w projekcie jest bezpłatny
Zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 16.00, tel. +48 502 215 531
Projekt realizowany jest przy udziale Ośrodka Pomocy Społecznej w Kórniku oraz Miasta i Gminy Kórnik przez Stowarzyszenie Wzajemnej Pomocy „Flandria”, Stowarzyszenie Medycyna Polska oraz Centermed Poznań Sp z o.o., współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 na terenie następujących gmin; Kórnik, Kleszczewo, Komorniki, Mosina, Buk, Stęszew, Suchy Las, Dopiewo.