Zakład Ubezpieczeń Społecznych, w trosce o bezpieczeństwo swoich klientów, uruchomił nową usługę – telefoniczną rezerwację wizyty w placówce ZUS. Spotkanie z ekspertem można umówić w dogodnym dla siebie terminie.
Do tej pory wizytę w placówce ZUS można było zarezerwować jedynie poprzez Platformę Usług Elektronicznych (PUE). Teraz można umówić się na spotkanie również drogą telefoniczną.
Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy też wskazać placówkę, w której ma się odbyć wizyta – informuje Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce – Musimy również wybrać obszar merytoryczny tej wizyty oraz dogodny dla nas dzień i godzinę. Następnie, na podany podczas rozmowy numer telefonu, otrzymamy wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać, po przyjściu do placówki ZUS, na ekranie urządzenia do wydawania numerków.
Jednocześnie Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapewnia, że wizyty w placówkach ZUS odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego.