Rejestracja odbywa się na tym samym systemie, który obsługuje wydawanie dowodów osobistych.
Chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych mieszkańców oraz osób szukających w naszej gminie schronienia podjęta została decyzja o wydłużeniu godzin pracy Wydziału Spraw Obywatelskich, zarówno dla mieszkańców, jak i uchodźców z Ukrainy oraz wprowadzenie systemu rejestracji internetowej.
Od 15 kwietnia 2022 r. godziny obsługi mieszkańców wracają do normy
W związku ze stabilizacją sytuacji uchodźców oraz płynnym działaniem Wydziału Spraw Obywatelskich, od 15 kwietnia 2022 r. godziny obsługi mieszkańców wracają do normy.
Obsługa mieszkańców w zakresie:
- rejestracji uchodźców - obywateli Ukrainy (Реєстрація біженців - громадян України),
- złożenia wniosku na dowód osobisty,
- odbioru dowodu osobistego,
- dokonania meldunku,
- uzyskania nr PESEL (uchodźcy),
- uzyskania zaświadczenia o zameldowaniu,
będzie się odbywać w poniedziałki w godzinach 8:30-16:30 oraz od wtorku do piątku godzinach 8:00-15:00 po wcześniejszej rejestracji poprzez system internetowy w celu umówienia wizyty.
Co musisz przygotować:
- Wniosek o nadanie numeru PESEL w związku z konfliktem na Ukrainie
- Dokument podróży, Kartę Polaka, inny dokument ze zdjęciem umożliwiający ustalenie tożsamości, który potwierdzi dane, które podajesz we wniosku, i twoją tożsamość. Jeżeli nie ukończyłeś 18 roku życia możesz przedstawić dokument potwierdzający urodzenie. UWAGA! Jeżeli nie posiadasz takiego dokumentu, możesz złożyć oświadczenie o jego braku pod rygorem odpowiedzialności karnej.
- Fotografię - kolorowe zdjęcie na papierze fotograficznym w rozmiarach szerokość 35 x wysokość 45 mm – jeśli jesteś na zdjęciu w ciemnych okularach lub w nakryciu głowy – odpowiednie zaświadczenie.
Uchodźcy z Ukrainy, niemający dostępu do Internetu, mogą dokonać rejestracji przy pomocy pracowników Urzędu.
Rejestracja uchodźców oraz wydawanie dowodów osobistych jest zadaniem zleconym z zakresu administracji rządowej i odbywa się na systemach i sprzęcie przekazywanym samorządom przez Ministerstwo Cyfryzacji, a osoby obsługujące ten system muszą uzyskać odpowiednią licencję, dlatego obecnie nie ma możliwości zwiększenia liczby stanowisk obsługujących ten system.
Poniżej znajdują się dokumenty, niezbędne do załatwienia sprawy związanej z rejestracją uchodźców.