Przypominamy, że właściciele nieruchomości mają obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie ich nieruchomości oraz złożenia stosownej informacji w terminie do 31 stycznia każdego roku kalendarzowego.
Informację można składać w Kancelarii Urzędu Miasta i Gminy Kórnik w godzinach pracy Urzędu, korespondencyjnie na adres UMiG Kórnik ul. Plac Niepodległości 1 62-035 Kórnik lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawcza ePUAP.
Informację należy złożyć również za rok, w którym wyroby zawierające azbest zostały ostatecznie usunięte z nieruchomości, podając ilość usuniętych wyrobów zawierających azbest przekazanych do unieszkodliwienia.
Instalacje lub urządzenia zawierające azbest oczyszcza się przez usunięcie wyrobów zawierających azbest lub ich wymianę na bezazbestowe w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi w terminie do dnia 31 grudnia 2032 r.
Wyroby zawierające azbest, instalacje lub urządzenia zawierające azbest, drogi utwardzone odpadami zawierającymi azbest, rury azbestowo-cementowe oraz usunięte wyroby zawierające azbest inwentaryzuje się poprzez sporządzenie spisu z natury.
Wykorzystujący wyroby zawierające azbest ujmuje wynik inwentaryzacji w "Informacji o wyrobach zawierających azbest" stanowiącej załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest i przedkłada ją corocznie w terminie do dnia 31 stycznia Burmistrzowi Miasta i Gminy Kórnik. Informację sporządza się w dwóch egzemplarzach:
- jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej Burmistrzowi Miasta i Gminy Kórnik
- drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Informacja podlega corocznej aktualizacji w terminie do dnia 31 stycznia.